Bar hold chin up

Thuis trainen van de onderarmen? Dat kan met deze oefening waarbij een optrekstang handig is.

 

Videouitleg

https://www.youtube.com/watch?v=Y3cjj9eYBYk

 

Soort oefening

Isolatie

 

Materiaal

  • Optrekstang

 

Spieren die je traint

Hoofdspier: onderarmen

Secundaire spieren: rugspieren

 

Uitvoering

Beginpositie

  1. Pak de bar breder dan schouderbreedte vast met de handpalmen naar je toe
  2. Ga geheel ontspannen handen 

Uitvoering

  1. Breng je lichaam iets omhoog terwijl je armen gestrekt blijven
  2. Blijf hier zo lang mogelijk hangen tot je de oefening niet meer volhoudt

 

Veelgemaakte fouten

Buiging in de ellebogen

Op deze manier gebruik je meer de biceps dan de onderarmen. Strek de arm geheel uit zodat alle kracht komt uit de onderarmen.

 

Aan je vingerkootjes blijven hangen

Probeer de oefening te doen zolang je nog met je volledige 

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.