Barbell wrist curls

De onderarmen worden veelal niet apart getraind. Ondanks dat de onderarmen al worden meegetraind met veel oefeningen is het een goed idee deze ook geïsoleerd mee te trainen.

 

Videouitleg

https://www.youtube.com/watch?v=k6F6ugHyTcA

 

Soort oefening

Isolatie

 

Materiaal

  • Barbell
  • Halterbank (optioneel: ander object waar je op kan zitten)

 

Spieren die je traint

Hoofdspier: Onderarmen

Secundaire spieren: -

 

Uitvoering

Beginpositie

  1. Ga op de halterbank zitten met je benen uit elkaar 
  2. Leun naar voren en pak de barbell met een smalle grip onderhands vast
  3. Zorg dat de hele onderarm wordt ondersteund door de halterbank maar niet de hand

Uitvoering

  1. Laat de hand helemaal ontspannen hangen
  2. Breng de barbell rustig en beheerst naar boven en knijp de onderarmen aan
  3. Breng rustig en beheerst terug naar de beginpositie

 

Veelgemaakte fouten

Te zwaar trainen

Deze oefening is gemaakt voor de wat hogere herhalingen. Probeer dus niet met heel veel gewicht te trainen maar begin met weinig gewicht. 

 

Polsen te ver van het bankje af

Op het moment dat je dat doet kunnen de polsen geblesseerd raken. Probeer alleen de onderarmen op het bankje te leggen. De polsen steken daar net uit.



We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.