Concentration curls

Er zijn maar weinig oefeningen nodig om thuis je biceps te trainen. Een van de beste is de concentration curl! 

 

Videouitleg

https://www.youtube.com/watch?v=TPKymkhiMdk

 

Soort oefening

Isolatie 

 

Materiaal

  • Dumbbell
  • Optioneel: halterbankje

 

Spieren die je traint

Hoofdspier:  biceps

Secundaire spieren: onderarmen

 

Uitvoering

Ga zitten met je benen wijd uit elkaar. Begin de oefening met je minst sterke arm.

Beginpositie

  1. Zet je elleboog aan de binnenkant van je knie
  2. Strek de arm geheel naar beneden uit zodat er geen spanning meer op de arm staat

 

Uitvoering

  1. Breng de dumbbell gecontroleerd omhoog
  2. Houd de dumbbell even vast en knijp de bicep extra hard samen
  3. Breng de dumbbell rustig en gecontroleerd terug naar de beginpositie

 

Veelgemaakte fouten

Oefening te snel uitvoeren

Juist door de oefening langzaam en gecontroleerd uit te voeren groeit een spier in omvang. Focus op drie volle seconden in deze beweging.

 

Niet geheel onderin uitstrekken van de arm

Een spier reageert het beste op een oefening op het moment dat de gehele beweging (Range Of Motion) wordt gemaakt 

 

Indraaien van de schouder

Dit is een indicatie dat het gewicht dat wordt gebruikt te zwaar is. Op dat moment is je bicep niet sterk genoeg en dan is een lichter gewicht gewenst.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.