Dumbbell spider curl

Thuis grote armen trainen. Deze oefening is ideaal om de armen te isoleren en dus goede progressie te maken.

 

Videouitleg

https://www.youtube.com/watch?v=1IcuM-6DGaA

 

Soort oefening

Isolatie

 

Materiaal

  • Dumbbells
  • Halterbank

 

Spieren die je traint

Hoofdspier: biceps

Secundaire spieren: onderarmen

 

Uitvoering

Beginpositie

  1. Zet de halterbank op ongeveer 45 graden hoek
  2. Ga met je borst tegen het bankje hangen
  3. Laat je armen ontspannen naar beneden hangen

Uitvoering

  1. Breng de dumbbells omhoog en knijp de bicep extra aan bovenin
  2. Breng de dumbbells rustig naar beneden totdat de hele arm is uitgestrekt
  3. Herhaal voor de gewenste herhalingen

 

Veelgemaakte fouten

Ellebogen mee slingeren

Om het gewicht maar puur alleen omhoog te krijgen proberen veel mensen hun hele lichaam in de strijd te gooien. Dit zorgt alleen niet voor betere resultaten. Probeer de oefening met gefixeerde ellebogen uit te voeren.

 

Te zwaar trainen

Probeer een gewicht te gebruiken die je rustig en gecontroleerd omhoog en omlaag kunt brengen. Als je maar 5 herhalingen kan doen train je te zwaar.

 

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.