Kettlebell bicep curl

Biceps trainen met kettlebells? Dat kan met deze oefening. Lees hier hoe je thuis met kettlebell de armen kan trainen. 

 

Videouitleg

https://www.youtube.com/watch?v=u5eS2ns5cek

 

Soort oefening

Isolatie

 

Materiaal

  • Kettlebell(s)

 

Spieren die je traint

Hoofdspier: armspieren

Secundaire spieren: onderarmen

 

Uitvoering

Beginpositie

  1. Pak de kettlebells in beide handen vast
  2. Houd je polsen recht door in de kettlebell te knijpen
  3. Laat de kettlebells volledig ontspannen hangen

Uitvoering

  1. Breng de kettlebells omhoog terwijl je ellebogen in de zij blijven
  2. Houd bovenin de spanning op de biceps
  3. Breng rustig terug naar de beginpositie

 

Veelgemaakte fouten

Ellebogen meebewegen

Op dat moment haal je mede kracht uit je schouders en andere spieren die je niet wil trainen. Houd je ellebogen zo strak mogelijk in je zij. 

 

Kracht uit je benen halen

Alle kracht zou  moeten komen uit de armen. De rest van het lichaam is geheel stil en beweegt niet mee. Zo kan je optimaal je armen trainen. 

 

Niet geheel uitstrekken onderin

Probeer de beweging zo groot mogelijk te maken terwijl je elleboog in de zij blijft. Zo prikkel je de spier optimaal om te groeien.

 

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.