One arm dumbbell tricep extension

Thuis met gewichten de armen trainen. Deze oefening is een goede keuze voor het trainen van de armspieren. 

 

Videouitleg

https://youtu.be/vp7tffj1YlA?t=30 

 

Soort oefening

Isolatie

 

Materiaal

  • Dumbbell

 

Spieren die je traint

Hoofdspier: triceps

Secundaire spieren: onderarmen, schouders

 

Uitvoering

Beginpositie

  1. Pak met een hand de dumbbell vast terwijl je voeten op heupbreedte staan
  2. Leg de dumbbell richting je nek terwijl je elleboog zo verticaal mogelijk staat
  3. Span je buik en billen aan

Uitvoering

  1. Druk de dumbbell richting het plafond en strek de arm geheel uit
  2. Breng de dumbbell rustig en beheerst terug naar de beginpositie

 

Veelgemaakte fouten

Arm niet geheel uitstrekken

Door de beweging altijd zo groot mogelijk te maken pak je de meeste winst voor je spieren. Bij een grote range of motion worden meer spiervezels geactiveerd wat leidt tot meer spiergroei

 

Ellebogen te veel naar buiten laten wijzen

Probeer de elleboog zo verticaal mogelijk te laten. Pas op dit moment komt de meeste kracht uit de armspieren en krijg je dus de beste resultaten.

 

Hele lichaam beweegt mee

Probeer je lichaam zo stil mogelijk te laten en alleen de arm te bewegen. Zo weet je zeker dat alle kracht uit je tricep komt en niet uit je beenspieren bijvoorbeeld. 

 

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.