Resistance band bicep curl

Thuis armen trainen doe je met de resistance band. Zonder gewichten kan je namelijk ook genoeg doen. 

 

Videouitleg



Soort oefening

Isolatie

 

Materiaal

Resistance band

 

Spieren die je traint

Hoofdspier: Biceps

Secundaire spieren: onderarmen

 

Uitvoering

Beginpositie

  1. Pak de resistance band in beide handen vasten 
  2. Ga op de resistance band staan met je voeten op heupbreedte
  3. Laat je handen langs je lichaam hangen

Uitvoering

  1. Breng je armen gecontroleerd omhoog met je handpalmen opengedraaid en je ellebogen in je zij
  2. Maak de beweging zo hoog mogelijk zonder dat je ellebogen uit de zij komen
  3. Houd bovenin vast en breng rustig terug naar de beginpositie



Veelgemaakte fouten

Te snel bewegen

Het handige van een resistance band is dat je de spier constant op spanning kan houden. Probeer de oefening rustig en beheerst uit te voeren. 

 

Beweging te klein

Probeer de beweging zo groot mogelijk te maken om zo veel mogelijk spiervezels te activeren. Zodra dat niet meer lukt omdat het te zwaar wordt dan kan je de beweging kleiner maken. Zo kan je de spier zo lang mogelijk onder spanning houden.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.