Resistance band tricep extension

Zonder gewichten thuis de armen trainen kan met deze oefening. De resistance band kan je thuis gebruiken. 

 

Videouitleg

https://www.youtube.com/watch?v=aSEvWA-dGJ8

 

Soort oefening

Isolatie

 

Materiaal

  • Resistance band

 

Spieren die je traint

Hoofdspier: triceps

Secundaire spieren: schouderspieren

 

Uitvoering

Beginpositie

  1. Ga met je voeten op schouderbreedte staan 
  2. Pak de resistance band in één of beide armen vast
  3. Zet je elleboog recht onder de schouder zodat deze verticaal is

Uitvoering

  1. Breng je arm richting het plafond en strek geheel uit
  2. Breng beheerst terug naar de beginpositie

 

Veelgemaakte fouten

Onderrug te veel hollen

Je wil je core recht houden. Dat kan door je billen aan te spannen. Zo komt de kracht niet uit je onderrug.

 

Elleboog naar de zijkant

Je wil de elleboog verticaal houden. Zodoende gebruik je alleen de spier die je wil trainen en niet andere spieren. 

 

Te snel bewegen

Probeer de oefening rustig uit te voeren. Door een resistance band kan je goed spanning houden op de spier  dus doe de oefening rustig. 




We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.