Reverse curl

De reverse curl richt zich deels op de onderarmen. Onderarmen zijn belangrijk bij knijpkracht. Tegelijkertijd kun je met sterke onderarmen meer gewicht bij andere oefeningen pakken (zoals pull ups of deadlifts).

Materiaal

Kies zelf hoeveel gewichten je met de halterstang gebruikt.  

Soort oefening

Spieren die je traint

Reverse curl uitvoering

Beginpositie

  1. Ga stevig op de grond staan. Voeten op schouderbreedte. Knieën lichtelijk gebogen.
  2. Pak de dumbbell of barbell vast op schouderbreedte met de duimen naar elkaar wijzend
  3. Laat de arm geheel gestrekt voor je uit hangen

Uitvoering

  1. Breng de dumbbell of barbell gecontroleerd omhoog
  2. Boven aangekomen de dumbell of barbell rustig en gecontroleerd naar de beginpositie brengen

Veelgemaakte fouten

  • Te breed vastpakken barbell. Voor een optimale uitvoering pak je de stang op schouderbreedte vast. Dit zal ook zorgen voor de meeste resultaten.
  • Niet geheel naar beneden brengen. Als je de oefening niet geheel naar beneden brengt dan voer je de oefening suboptimaal uit. Door je bewegingsveld zo groot mogelijk te maken haal je het meeste uit je uitvoering.

Via armoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de reverse curl.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.