Skull crusher

De skull crusher is een echte killer voor de triceps. Aangezien de triceps een groot deel beslaan van de armen is het belangrijk om deze spier goed te trainen. In dit bericht ga je lezen hoe je met de skull crusher goed thuis je armen kunt trainen. Dit zodat je strakkere en sterke armen krijgt.

Materiaal

Soort oefening

Spieren die je traint

Skull crusher uitvoering

Beginpositie

  1. Ga op je rug liggen en zet je voeten bij je billen
  2. Pak de dumbell met beide handen vast zodat je handpalmen naar elkaar toe wijzen
  3. Strek de armen geheel uit

Uitvoering

  1. Breng de dumbbells of barbell rustig en beheerst naar je voorhoofd toe
  2. Zorg dat je ellenbogen niet bewegen
  3. Vanaf dit punt de dumbbell krachtig maar beheerst naar beginpositie brengen

Veelgemaakte fouten

  • Ellebogen te ver naar achteren. De armen zouden haaks op de grond moeten blijven en niet moeten bewegen. Merk je dat je ellebogen bewegen? Pak dan minder gewicht. Deze oefening is het meest effectief als de ellebogen op één plek blijven en niet meebewegen.
  • Niet geheel uitstrekken. Zorg dat de je de dumbell geheel uitstrekt. Ga tijdens het uitstrekken niet bovenin rusten maar kom wel meteen rustig en beheerst terug naar beneden.

Via armoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de skull crusher.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.