Tricep extension

De tricep extension is geschikt voor beginners of voor gevorderden. Het is de bedoeling dat je je spier altijd blijft uitdagen. Als de oefening te licht wordt dan kun je meer gewicht gebruiken.

Materiaal

Soort oefening

Spieren die je traint

Tricep extension uitvoering

Beginpositie

  1. Pak de dumbells en ga zitten op een stevige ondergrond (bijvoorbeeld een stoel)
  2. Leg de dumbbell in een hoek van 90 graden in je nek

Uitvoering

  1. Druk de dumbbell omhoog
  2. Strek de arm geheel uit
  3. Kom terug naar de beginpositie

Veelgemaakte fouten

  • Ellenboog niet ver genoeg naar je hoofd brengen. Het liefst komt je ellenboog verticaal omhoog te staan zodat je de beweging in zijn geheel kan uitvoeren. Als je dit namelijk niet doet kan je maar een beperkte beweging maken.
  • De oefening te snel uitvoeren. Door te snel heen en weer te bewegen haal je niet het maximale effect uit de oefening. Probeer de oefening rustig uit te voeren.
  • Te hard knijpen in de dumbbell. Probeer de dumbbell stevig vast te houden maar ga niet overdreven hard knijpen. Dit zorgt dat de focus van de tricep afgaat. Dit is niet de bedoeling.

Via armoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de tricep extension.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.