TRX bicep curl

Je armen thuis trainen en deze sterker en groter krijgen? Dat kan met deze oefening met de TRX!

 

Videouitleg

https://www.youtube.com/watch?v=kEI6pC64FkA

 

Soort oefening

Isolatie

 

Materiaal

  • TRX

 

Spieren die je traint

Hoofdspier: armspieren

Secundaire spieren: nvt

 

Uitvoering

Beginpositie

  1. Pak de TRX in beide handen vast
  2. Ga in de TRX hangen door je voeten te verplaatsen
  3. Strek je armen en hand in de TRX

Uitvoering

  1. Breng je handen naar je hoofd terwijl je ellebogen gefixeerd blijven
  2. Breng rustig terug naar de beginpositie

 

Veelgemaakte fouten

Te snel bewegen

Probeer oefeningen langzaam uit te voeren. Zo krijg je het meeste resultaat uit de oefening en ga je ook het hardste moeten werken. Probeer het tempo rustig te houden.

 

Te kleine beweging maken

Op het moment dat je je handen niet naar je hoofd kan brengen is de oefening te zwaar. Het liefst kan je nog verder dan dat en breng je je handen langs je hoofd. Als dit te zwaar is kan je minder in de TRX gaan hangen of je kan de TRX hoger hangen.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.