Glute bridge zonder gewicht

Glute bridge zonder gewicht? Thuis trainen van de benen zonder gewichten kan perfect met deze oefening. Er is niets nodig behalve je eigen lichaamsgewicht. Hieronder wordt uitgelegd hoe je deze oefening het beste uitvoert.

Materiaal

Yogamat Deluxe 190x100

Bestellen

Soort oefening

Spieren die je traint 

Glute bridge zonder gewicht uitvoering

Beginpositie

  1. Plaats de schouders stevig op de grond
  2. Plaats de benen zodat je een brug kan vormen
  3. Voeten ongeveer op schouderbreedte

Uitvoering

  1. Leun op je schouders
  2. Span je core aan
  3. Druk explosief de heup omhoog
  4. Zorg dat je de billen goed samenknijpt en houd deze voor één seconde aangespannen
  5. Kom rustig en beheerst terug naar de beginpositie

Veelgemaakte fouten

  • Niet ver genoeg omhoog komen. Als je dit niet doet dan train je niet optimaal. Hierom adviseren wij om op het hoogste punt van de heup de bilspieren samen te knijpen. Pas dan weer terug naar beneden gaan.
  • Voeten te ver van het lichaam af. Hierdoor train je de spier niet optimaal. Zorg dat je voeten niet te ver van je lichaam af staan.
  • Zorg dat je de kracht levert vanuit je bilspieren. Houdt je rug horizontaal.

Via beenoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de oefening glute bridge zonder gewicht.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.