Dumbbell fly

De dumbbel fly kan niet optimaal gedaan worden zonder wat materialen. Hieronder vallen ten eerste de dumbells. Ook het gebruik van een halterbank of een fitness bal is erg handig maar niet vereist.

Materiaal

Soort oefening

Spieren die je traint

Dumbbell fly uitvoering

Beginpositie:

  1. Pak de dumbbells en ga liggen op de halterbank/ grond of fitnessbal
  2. Strek de armen met de halters boven je lichaam

Uitvoering:

  1. Laat de dumbbells rustig zakken met licht gebogen armen
  2. Zodra de dumbbells parallel staan met de borst kan de uitvoering beginnen
  3. Breng de dumbbells omhoog alsof je een boom knuffelt
  4. Eindig de oefening met gestrekte armen

Veelgemaakte fouten

  • De kracht halen uit je schouders. Zorg dat je je mentaal focust op de spier die je traint. In dit geval is dat de borstspier dus daar zou je de oefening ook moeten voelen. Voel je dit niet? Pas dan je uitvoering iets aan, probeer de beweging langzamer uit te voeren.

Via borstoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de dumbbell fly.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.