Floor press

De floor press heeft wel wat weg van bankdrukken. Voor bankdrukken heb je veel materiaal nodig. Bij de floor press is dit veel minder het geval en deze is overal uit te voeren.

Materiaal

Dumbellset 30kg kunststof

Bestellen

Soort oefening

Compound

Spieren die je traint

Hoofdspier: borstspieren

Secundaire spieren: triceps, schouders

Floor press uitvoering 

Beginpositie

  1. Leg de gewichten naast je neer
  2. Ga liggen en plaats je voeten plat op de grond bij je billen
  3. Pak de dumbbells en druk volledig uit

Uitvoering

  1. Laat het gewicht gecontroleerd zakken totdat de ellebogen de grond aanraken
  2. Pauzeer een seconden en druk dan explosief naar boven
  3. Strek de arm volledig uit en zorg dat de arm verticaal is
  4. Laat het gewicht rustig in drie seconden naar beneden zakken

Veelgemaakte fouten

  • Ellebogen te ver naar buiten. Dit zorgt voor druk op gewrichten en pezen. Druk die je niet wil. Probeer je ellebogen in een hoek van 45 graden te houden om zo zonder blessures deze oefening te kunnen uitvoeren.
  • Het gewicht te snel laten dalen. Een spier reageert het beste als de oefening relatief langzaam en gecontroleerd wordt uitgevoerd. Probeer het gewicht in drie seconden te laten zakken. 

Via borstoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de floor press.

 

 

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.