Kettlebell decline press

De kettlebell decline press. Thuis kettlebell trainingen doen? Borstpieren kun je thuis trainen met deze kettlebell oefening.

Materiaal

Soort oefening

Isolatie

Spieren die je traint

Hoofdspier: borstspieren

Secundaire spieren: triceps, schouders

Kettlebell decline press uitvoering

Beginpositie

  1. Leg twee kettlebells naast je neer 
  2. Ga in de glute bridge positie liggen en leun op je schouderbladen
  3. Pak de kettlebells en strek je armen volledig uit

Uitvoering

  1. Breng de kettlebells naar beneden met je ellebogen dicht langs je lichaam
  2. Zorg dat het puntje van je elleboog de grond nauwelijks aanraakt
  3. Breng de kettlebell explosief maar beheerst terug naar de beginpositie

Veelgemaakte fouten

  • Op je nek leunen. Het is zaak bij deze oefening op je schouderbladen te leunen. Dit is de harde botstructuur in je bovenrug. Als je op je nek leunt kan je last krijgen van je nek.
  • Ellebogen te ver naar buiten. De kracht van deze oefening is juist gemaakt om meer kracht uit de tricep te halen. Als je alle kracht volledig uit de borstspier wil halen kan je beter een andere borstoefening kiezen.
  • Billen niet goed aangespannen. Je wil spanning op de billen houden om zo goed stabiel te zitten en alle kracht uit je borstspieren te kunnen genereren. Probeer spanning op de bilspieren te houden.

Via borstoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de kettlebell decline press.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.