Kettlebell Push Up

De kettlebell push up. Thuis met een kettlebell de borstpieren trainen? Geen probleem! Lees hier hoe je deze oefening goed uitvoert.

Materiaal

twee kettlebells

Soort oefening

Compound

Spieren die je traint

Hoofdspier: borstspieren

Secundaire spieren: triceps, schouders, core

Kettlebell push up uitvoering

Beginpositie

  1. Pak twee kettlebells en leg deze net iets breder dan schouderbreedte
  2. Strek de arm volledig uit en houd je lichaam volledig recht

Uitvoering

  1. Zak zo diep mogelijk door naar beneden
  2. Beneden aangekomen druk je explosief omhoog uit terwijl je onderrug recht blijft

Veelgemaakte fouten

  • Een holle rug krijgen. Op dit moment is de oefening te zwaar. Je kan nu niet optimaal de borstspieren trainen. Begin met een eenvoudigere variant van de push up om zo blessures te voorkomen. 
  • De polsen verkeerd. Je wil het gewicht rechtstreeks op de kettlebell drukken. Niet onder de kettlebell door. Dit kan je doen door hard in de kettlebell te knijpen. Op die manier zijn je polsen altijd recht.

Via borstoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de kettlebell push up.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.