One arm dumbbell benchpress

De one arm dumbbell benchpress is een ideale oefening voor thuis. Borstspieren trainen wordt meestal met twee armen tegelijk gedaan. Wist je dat met één arm trainen per oefening beter voor je lichaam is dan met twee armen trainen? 

Materiaal

Soort oefening

Isolatie

Spieren die je traint

Hoofdspier: borstspieren

Secundaire spieren: triceps, schouders, core

One arm dumbbell benchpress uitvoering

Beginpositie

  1. Ga op de halterbank liggen en plaats je voeten stevig op de grond
  2. Breng de dumbbell omhoog 
  3. Brace je core om balans te krijgen en houden
  4. Breng het gewicht gecontroleerd naar beneden

Uitvoering

  1. Houd onderin je elleboog in een 45 graden hoek
  2. Adem uit en duw het gewicht omhoog 
  3. Strek je arm geheel uit
  4. Breng rustig terug naar beginpositie 

Veelgemaakte fouten

  • Veel beweging in buik. Probeer je core geheel stil te houden. Dit kan door je core te bracen tijdens de oefening. Ook is het belangrijk niet een te zwaar gewicht te pakken. Dit zorgt dat je stabiliteit verliest.
  • De oefening te snel uitvoeren. Probeer de controle te houden tijdens de hele oefening. Alleen zo kan een spier sterker en groter worden. 

Via borstoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de one arm dumbbell benchpress.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.