Resistance bands chest press

De resistance bands chest press. Thuis op een fijne manier de borstspieren trainen? Ook dat kan zonder gewichten. 

Materiaal

Complete voordeelset 10 weerstandsbanden

Bestellen

Soort oefening

Isolatie

Spieren die je traint

Hoofdspier: borstspieren

Secundaire spieren: triceps, schouders

Resistance band chest press uitvoering

Beginpositie

  1. Pak de resistance band met beide handen vast 
  2. Leg de resistance band iets onder schouderhoogte 
  3. Pak de resistance band in je vuisten vast en bal je vuist zodat je pols recht is

Uitvoering

  1. Draai je borst open door je schouderbladen naar elkaar toe te brengen
  2. Druk je armen naar voren uit richting tepelhoogte
  3. Breng rustig terug naar de beginpositie

Veelgemaakte fouten

  • Niet geheel uitstrekken. Je wil de armen geheel uitstrekken. Daar is namelijk de spierspanning in de borstspier optimaal. 
  • Schouders naar binnen laten komen. Op het moment dat een borstoefening zwaar wordt dan draaien de schouders vaak naar binnen. Dat wordt interne rotatie genoemd. Je kan dit voorkomen door je borst open te houden. Ook kan het helpen om je schouderbladen naar elkaar toe te brengen.

Via borstoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de resistance band chest press.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.