Unilateral kettlebell chest press

De unilateral kettlebell chest press. De borstspieren trainen met een kettlebell? Dat kan eenvoudig met deze oefening.

Materiaal

Soort oefening

Isolatie

Spieren die je traint

Hoofdspier: borstspieren

Secundaire spieren: triceps, schouders, core

Unilateral kettlebell chest press

Beginpositie

  1. Leg een kettlebell naast je neer en ga op je rug liggen
  2. Zet je voeten op de grond en maak een plaats de voeten bij de billen
  3. Plaats de elleboog in een 45 graden hoek naast het lichaam

Uitvoering

  1. Breng de kettlebell explosief op tepelhoogte terwijl je je buik aanspant
  2. Breng de kettlebell rustig en beheerst terug naar beneden

Veelgemaakte fouten

  • Hele lichaam meebewegen. Je wil bij deze oefening core stability gebruiken. Dit houdt in dat de onderkant van je lichaam geheel stil blijft en de kracht volledig uit de borstspieren komt. 
  • Te veel gewicht. Bij deze oefening is het doel om de spier te isoleren. Bij isolatie oefeningen ligt het doel niet op veel gewicht omhoog brengen maar op een oefening rustig en beheerst uitvoeren.

Via borstoefeningen vind je meer oefeningen voor thuis waaronder de unilateral kettlebell chest press.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.