//

De dumbel fly kan niet optimaal gedaan worden zonder wat materialen. Hieronder vallen ten eerste de dumbells. Ook het gebruik van een halterbank of een fitness bal zijn erg handig maar niet vereist. Op deze pagina staat beschreven wat je nodig hebt bij het beginnen van training thuis.

Hoe voer je de dumbell fly uit

Beginpositie:

  1. Pak de dumbells en ga liggen op de halterbank/ grond of fitnessbal
  2. Strek de armen met de halters boven je lichaam

Uitvoering:

  1. Laat de dumbells rustig zakken met licht gebogen armen
  2. Zodra de dumbells parallel staan met de borst kan de uitvoering beginnen
  3. Breng de dumbells omhoog alsof je een boom knuffelt
  4. Eindig de oefening met gestrekte armen

Benodigde materialen

Voor deze oefeningen zijn twee dumbells een minimale vereiste. Daarnaast is het gebruik van een halterbankje of een fitnessbal handig, maar niet vereist.

Instructievideo dumbell fly

Veelgemaakte fouten

  • De kracht halen uit je schouders. Zorg dat je je mentaal focust op de spier die je traint. In dit geval is dat de borstspier dus daar zou je de oefening ook moeten voelen. Voel je dit niet? Pas dan je uitvoering iets aan, probeer de beweging langzamer uit te voeren.

Over de pagina borstspieren: dumbel fly

De extra stap zetten voor goede (trainings-) resultaten daar gaan we voor bij Sporthodox. Met deze uitleg van de dumbel fly maken we de oefening niet simpelweg duidelijk, we willen je uitdagen met de moeilijke versies. Krijg een gespierde borst door borstspieren trainen, mede door de dumbel fly.

Dumbell fly
5 (100%) 1 vote
  • Sporthodox

    Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar een mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.

  • Laatste berichten

  • Categorie├źn

  • Contact

    Contactinformatie volgt.