//

De dumbell pullover is een oefening die een aantal spieren in de bovenkant van het lichaam traint. De hoofdspier die hier mee wordt getraind zijn de pectoralis major en de rugspieren. Maar zelfs de triceps en buik worden met deze oefening meegetraind. Een oefening om zeker in je training te gebruiken!

Benodigde materialen

Voor deze specifieke oefening is er minimaal een dumbell nodig maar ook een fitnessbal of een halterbankje zijn erg handig. Als je deze niet hebt, zou je gebruik kunnen maken van een stoel of een bank.

Hoe voer je de dumbell pullover uit

Beginpositie:

  1. Plaats de bovenrug stevig op de halterbank, fitnessbal of gebruik een stoel
  2. Pak de dumbell met beide handen vast en strek de armen vervolgens uit

Uitvoering:

  1. Breng de dumbbell met gestrekte arm achter je hoofd langs naar beneden, ongeveer tot de dumbbell parrallel is met de grond
  2. Vanaf dit de dumbbell krachtig omhoog brengen, weer terug naar de beginpositie

Instructievideo dumbell fly

Veelgemaakte fouten

  • Te ver naar beneden gaan. Pas hiermee op. Hoewel deze afwisseling wel goed kan zijn is het krijgen van blessures met te diep gaan groter.
  • Te veel gewicht gebruiken. Dit is een veel gemaakte fout. Het is beter om met minder gewicht te trainen dan te veel omdat ook dit de kans op blessures vergroot

Over de pagina borstspieren: dumbell pullover

De extra stap zetten voor goede (trainings-) resultaten daar gaan we voor bij Sporthodox. Met deze uitleg van de dumbell pullover maken we de oefening niet simpelweg duidelijk, we willen je uitdagen met de moeilijke versies. Krijg een gespierde borst door borstspieren trainen, mede door de dumbel pullover.

Dumbell pullovers
4.6 (92%) 5 votes
  • Sporthodox

    Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar een mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.

  • Contact

    Contactinformatie volgt.