//

De borstpieren thuis trainen met gewichten kan met de incline dumbbell press. Deze oefening is perfect voor het krijgen van grotere en sterke borstspieren. Deze oefening is favoriet bij velen voor het krijgen van sterke borstspieren en dus zeker aan te raden in jouw trainingsschema.

Benodigde materialen

Voor deze oefening zijn materialen nodig. In dit geval minimaal twee dumbbells en een halterbank. Deze oefening kan ook worden uitgevoerd met een barbell maar heet dan een incline barbell press.

Hoe voer je de incline dumbbell press uit

Ten eerste is het van belang de halterbank op de goede stand te zetten. Incline betekent dat je rugleuning schuin omhoog moet staan. Dit kan door het bankje af te stellen op ongeveer 30 graden.

Beginpositie:

  1. Pak de dumbbells met een geschikt gewicht vast
  2. Druk de dumbbells geheel naar boven uit met gestrekte arm
  3. Knijp je schouderbladen naar elkaar toe
  4. Laat je dumbbell rustig naar beneden komen met je schouderbladen bij elkaar

Uitvoering:

  1. Druk de dumbbells omhoog met je schouderbladen bij elkaar
  2. Kom rustig terug naar de beginpositie

Instructievideo incline dumbbell press

Veelgemaakte fouten

  • Te veel gewicht willen drukken

Wees voorzichtig met te veel gewicht te willen drukken. Dit gaat leiden tot blessures als je uitvoering niet optimaal is. Zorg eerst dat de vorm perfect is en ga dan pas in gewicht omhoog

  • Schouderbladen niet tegen elkaar houden

Dit moet je doen omdat je dan je schouders als het ware uit de beweging haalt. Omdat incline dumbbell press geen schouderoefening is maar een borstoefening is het van belang om hier goed op te letten. Knijp je schouderbladen naar elkaar toe. Visualiseer dat je een pen tussen je schouderbladen vasthoud en deze zo moet vasthouden.

  • Te snel heen en weer

Voor spiergroei is het nodig om de oefening langzaam uit te voeren. Dit helpt ook voorkomen dat je blessures op zal lopen.

Over de pagina borstspieren: incline dumbbell press

De extra stap zetten voor goede (trainings-) resultaten daar gaan we voor bij Sporthodox. Met deze uitleg van de incline dumbbell press maken we de oefening niet simpelweg duidelijk, we willen je uitdagen met de moeilijke versies. Krijg een sterkere gespierde borst met deze en andere borstpieroefeningen.

Een halterbank kopen
4.6 (92%) 5 votes
  • Sporthodox

    Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar een mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.

  • Contact

    Contactinformatie volgt.