//

Thuis de buikspieren trainen is eenvoudig te doen met de dumbbell side bend. Deze oefening is specifiek voor de schuine buikspieren. Naast de schuine buikspieren werken ook de rechte buikspieren mee. Deze oefening is eenvoudig om uit te voeren maar het is wel zaak dat de oefening goed wordt uitgevoerd. Hoe je dat doet leer je in dit bericht. Zo wordt het thuis trainen van de buikspieren eenvoudig en effectief.

Benodigde materialen

Voor het thuis trainen van de buikspieren met de dumbbell side bends is het nodig om een dumbbell te hebben. Ook kan je een ander zwaar object pakken waarin je creatief mag zijn. Een dumbbell is toch het meest praktisch.

Hoe voer je de dumbbell side bends uit

Beginpositie:

  1. Ga in en trotse houding staan met je voeten op schouderbreedte
  2. Pak met één hand de dumbbell vast
  3. Plaats de andere hand rustig langs het lichaam

Uitvoering:

  1. Buig het bovenlichaam zijwaarts, zo ver als je kunt
  2. Houd je hoofd en nek zo stil mogelijk en voel de zijkant van je buik oprekken
  3. Kom rustig en beheerst weer naar de beginpositie door de kracht uit de zijkant van je buik te halen

Instructievideo dumbbell side bend

Veelgemaakte fouten

De dumbbell side bend is een goede oefening voor het thuis trainen van de buikspieren. Om toch te zorgen dat je de oefening optimaal uitvoert is hieronder beschreven welke veelgemaakte fouten er zijn bij deze oefening.

  • Te snel heen en weer

Deze oefening is het beste als je hem rustig en beheerst uitvoert. Ook omdat dit niet bepaald een natuurlijke beweging is voor je ruggengraat is het zaak goed op de uitvoering te letten.

  • Te diep of niet diep genoeg zakken

Probeer zo ver naar beneden te komen dat je een goede rek in de zijkant van je buikspieren voelt. Het moet alleen niet zo zijn dat je jezelf in moeilijke positief dringt. Dit kan tot blessures leiden.

Over de pagina buikspieren: dumbbell side bend

De extra stap zetten voor goede (trainings-) resultaten daar gaan we voor bij Sporthodox. Met deze uitleg van de dumbbell side bent, maken we de oefening niet simpelweg duidelijk, we willen je uitdagen met de moeilijke versies. Krijg een sterkere en strakkere buik met deze en andere buikspieroefeningen.

Dumbbell side bends
5 (100%) 1 vote
  • Sporthodox

    Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar een mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.

  • Contact

    Contactinformatie volgt.