//

Zoals onder schouders trainen is uitgelegd bestaat de schouder uit drie verschillende spieren. De dumbbell lateral raises is verantwoordelijk voor het krijgen van de o zo gewilde ronde schouderspieren.

Benodigde materialen

Voor het uitvoeren van deze oefening zijn dummbells noodzakelijk. Een halterbankje is niet nodig maar kan wel handig zijn.

Hoe voer je de dumbbell lateral raises uit

Beginpositie:

  1. Pak de dumbbells vast en laat je armen ontspannen langs het lichaam hangen.

Uitvoering:

  1. Breng de dumbbells zijwaarts omhoog tot schouderhoogte en zorg voor een optimale uitvoering door je pink omhoog te houden.
  2. Houd boven aangekomen de dumbbells één seconde vast en laat ze daarna weer rustig en beheerst zakken.

Instructievideo dumbbell lateral raises

Veelgemaakte fouten

Gewicht van A naar B verplaatsen is niet moeilijk. Tenminste, dat denken velen. Niets is zo makkelijk als het lijkt en dit geldt voor krachttraining net zo. Hieronder worden een aantal veelgemaakte fouten beschreven.

  • Te zwaar trainen. Ondanks dat dit oprecht bij elke oefening geldt, is het belangrijk om dit te herhalen.
  • Te hard knijpen in de dumbbell. Zorg dat je de dumbbell goed vast hebt maar laat het stevige knijpen achter wege.
  • Je duim wijst omhoog. Als je deze oefening goed wilt uitvoeren, zorg dan dat je pink omhoog wijst. Niet de duim!
  • Te snel het gewicht laten zakken. Er zitten bepaalde typen spiervezels in de schouder die beter reageren op meer langzame en beheerste bewegingen. Zorg dat je de oefening beheerst uitvoert.

Over de pagina dumbbell lateral raises

De extra stap zetten voor goede (trainings-) resultaten daar gaan we voor bij Sporthodox. Met deze uitleg van de dumbbell shoulder press maken we de oefening niet simpelweg duidelijk, we willen je uitdagen met de moeilijke versies. Krijg een sterke en gespierde schouder met deze oefening en blijf zodoende je schouders trainen.

Dumbbells kopen
4.7 (93.33%) 9 votes
  • Sporthodox

    Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar een mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.

  • Contact

    Contactinformatie volgt.