//

Deze variant van de push up is erg handig goed om in je schema te hebben. Wel is het belangrijk om te zeggen dat dit misschien niet de meest eenvoudige oefening is voor de beginner, omdat de oefening best zwaar kan zijn. Deze variant zorgt dat je meerdere spieren traint in je schouders en niet op één kleine spier in de schouder focust.

Benodigde materialen

Er zijn voor deze oefening geen materialen nodig. het gebruik van een fitnessmatje is overigens wel prettig.

Hoe voer je de Hindu push up uit

Beginpositie:

  1. Zet je handen iets breder dan schouderbreedte, ongeveer een meter voor je uit. Je staat nu als het ware in een soort v-vorm.

Uitvoering:

  1. Zak door je ellebogen heen om vervolgens in een flexibele beweging met je borst langs de vloer te schuren
  2. Druk uit zoals bij een push up en strek je rug geheel uit.

Instructievideo Hindu push up

Veelgemaakte fouten

Doordat dit een relatief technische oefening is, kunnen er sneller wat fouten gemaakt worden. Hieronder staan de meest gemaakte fouten bij de Hindu push up

  • De rug op spanning houden. Alhoewel dit bij de normale push up wel vereist is, is dit hier niet de bedoeling.
  • Geen soepele uitvoering. Zorg dat de uitvoering soepel verloopt. Hier wordt mee bedoeld dat de uitvoering in één vloeiende beweging gedaan word.

Over de pagina hindu push up

De extra stap zetten voor goede (trainings-) resultaten daar gaan we voor bij Sporthodox. Met deze uitleg van de Hindu push up maken we de oefening niet simpelweg duidelijk, we willen je uitdagen met de moeilijke versies. Krijg een sterke en gespierde schouder door middel van deze oefening en blijf vooral je schouders trainen.

Een fitnessmat kopen
4.8 (96.67%) 6 votes
  • Sporthodox

    Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar een mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.

  • Contact

    Contactinformatie volgt.