//
Squats lijken makkelijk uit te voeren. Toch zijn er veel componenten waar je rekening mee dient te houden. Met name de houding van je rug en de opstelling van je benen zijn een aandachtspunt om de oefening zonder kans op blessures uit te voeren. De squats zorgen voor extra stabiliteit en kracht bij de afzet. 

Hoe voer je de squats uit

  1. Begin rechtopstaand met de voeten recht onder de heupgewrichten.
  2. Zak door je knieën met een holle rug.
  3. Bij het zakken blijven de knieën boven de voeten.

Instructievideo squats

Benodigde materialen

Deze squats zijn uit te voeren zonder materialen.

Een stapje moeilijker?

  1. Voer de oefening sneller uit.
  2. Zak iets dieper door.
  3. verhoog het aantal herhalingen

Over de pagina Squats

Voer de squats ten alle tijden pijnvrij en volgens de instructies uit. Gebruik deze oefening niet op eigen inzicht om te herstellen van een blessure, maar bezoek in het geval van een blessure altijd een fysiotherapeut. Deze krachtoefening voor hardlopers geeft je extra kracht en stabiliteit tijdens het hardlopen. Zodra je een schema maakt vergeet dan niet de squats.

Squats
Geef een cijfer
  • Sporthodox

    Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar een mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.

  • Laatste berichten

  • Categorieën

  • Contact

    Contactinformatie volgt.