//
Squats tegen de muur vragen iets anders van je lichaam dan gewone squats, Deze squats vragen meer van je kernstabiliteit en daarnaast wordt er meer gevraagd van je quadriceps. Deze oefening is ook goed uit te voeren met een bal tussen je rug en de muur. 

Hoe voer je deze krachttraining voor je benen thuis uit

  1. sta met je rug tegen de muur of met een bal tussen je rug en de muur.
  2. plaats je benen schouderbreed.
  3. Plaats je voeten zover van de muur, zodat wanneer je doorzakt er een hoek van ongeveer 90 graden ontstaat.
  4. Let er op dat bij het doorzakken je knieën niet voorbij je voeten komen.
  5. Strek je benen niet volledig, zodra je weer omhoog komt.

Instructievideo squats tegen de muur

Benodigde materialen

Squats tegen de muur zijn zonder materialen uit te voeren. Je kunt een bal in je rug gebruiken om de oefening moeilijker te maken.

Een stapje moeilijker?

  1. Voer de oefening sneller uit.
  2. blijf op het diepste punt iets langer hangen. .
  3. als je op het diepste punt bent kun je kiezen om je been naar voren heffen (rustig schop beweging).

Over de pagina squats tegen de muur

Voer de squats tegen de muur uit volgens de aanwijzingen op de instructievideo. Deze krachtoefening voor hardlopers geeft je extra kracht en stabiliteit tijdens onder andere het hardlopen. Zodra je een schema maakt vergeet dan niet de squats tegen de muur.

Squats tegen de muur
Geef een cijfer
  • Sporthodox

    Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar een mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.

  • Laatste berichten

  • Categorieën

  • Contact

    Contactinformatie volgt.