Hardlooptraining

Er zijn verschillende trainingsvormen voor hardlopers en alleen hebben ze een eigen doel. Zo kunnen onder andere snelheid of extra duurvermogen doelen zijn van een training. Daarbij worden je spieren door verschillende loopvormen anders geprikkeld, waardoor je kan doorgroeien tot een completere loper. Het is van belang dat je de trainingen verstandig leert inplannen. Gelukkig zijn er voldoende trainingsschema's te vinden die je kunt gebruiken als lijdraad. In de verschillende schema's vindt je altijd verschillende trainingsvormen terug.

Duurloop

Een duurloop heeft als voordeel dat je het basisuithoudingsvermogen, verbeterd en je bloedsomloop verbeterd. Daarnaast went je lichaam aan het lopen van een langere afstand, duurlooptrainingen zijn relatief lange trainingen met een rustige hartslag. Het tempo is te omschrijven als het tempo waarop je nog gewoon kunt praten.

Intervaltraining

Een intervaltraining is een ideale trainingsvorm om je snelheid te verbeteren. Tevens is het een goede training om je lichaam op een bewuste manier te laten wennen aan het langer hardlopen op een hoger tempo.

Een trainingsschema maken?

De hardlooptrainers van helpen je graag met het maken van een passend trainingsschema. Op deze manier kun je op een bewuste manier werken aan je doelen. Hardlopen is een blessure gevoelige sport. Veel hardlopers halen hun doelen niet, omdat ze vroegtijdig geblesseerd raken door verkeerd te trainen. Een passend trainingsschema met gepaste trainingsvormen kan enorm waardevol zijn om je doelen goed en snel te bereiken.

We believe in sport.

Sporthodox is gevormd voor een ieder die zoekt naar de mogelijkheden om zelfstandig topfit te worden. Hier vind je onder andere oefeningen en artikelen over materialen en trainingsvormen. Daarnaast werpen wij onze blik op de toekomstige evenementen en producten. Wij geloven in sport, dus geniet van een uitgebreide uitleg over fitness- en hardloopoefeningen.